پروژه برج خیابان دانشگاه مشهد
عنوان قراردادها :

  • مشاور مطالعات اقتصادی، فنی و شهرسازی
  • مشاور طراحی پایه و تفصیلی
  • نظارت کارگاهی و نظارت عالیه

کارفرما : موسسه مالی و اعتباری مولی الموحدین / بانک ایران زمین
نماینده کارفرما (مدیر طرح) : شرکت توسعه ابنیه حافظ
تاریخ قرارداد : ۲۳/۰۵/۹۵
عرصه پروژه : ۲۰۰۶ متر مربع
زیربنای پروژه :۹۶۰۰۰ متر مربع
تعداد طبقات : ۳۳ طبقه کاربری‌ها : پارکینگ، تجاری، ورزشی، اداری، اقامتی و رستوران
نوع اسکلت : فلزی
وزن اسکلت : ۱۳۰۰۰ تن
ارتفاع پروژه : ۱۶۰متر (از روی فونداسیون)

پروژه برج تجاری اداری خیابان دانشگاه، همانطور که از نام آن پیداست، در خیابان دانشگاه شهر مشهد واقع شده است. مهندسین مشاور بناوند شرق طی سه قرارداد جداگانه با کارفرمای پروژه، بانک ایران زمین، ابتدا مسئولیت نظارت کارگاهی و نظارت عالیه این پروژه را در مرحله تحکیم بستر و دیواره های گودبرداری انجام شده، عهده‌دار شد. سپس به عنوان مشاور مطالعات اقتصادی، فنی و شهرسازی مسوولیت انجام مطالعات و بازنگری تعریف پروژه را به انجام رساند و درنهایت به‌عنوان مشاور طراحی پایه و تفصیلی پروژه (فاز یک و دو) ، تا پایان یافتن مراحل طراحی تفصیلی به فعالیت خود در این پروژه ادامه داد.
از نتایج برجسته مطالعات انجام شده توسط این مشاور به مواردی همچون ایجاد تغییرات عمده در کاربری طبقات برج ، تغییر کانسپت پروژه، افزایش عرصه پروژه به میزان ۳۰ درصد، و ارتقاء پروژه از یک هتل ۵ ستاره به یک برج چند منظوره لوکستجاری اداری با کاربریهای متنوع اشاره کرد.
همچنین از ویژگی‌های برجسته این پروه که در طراحی آن مد نظر قرار گرفته است، می‌توان به استفاده از سیستم مدیریت هوشمند PMSو BMS، طراحی سیستم مخابراتی هوشمند، طراحی CCHPبه‌منظور تولید همزمان برق، گرما و سرما، رعایت ضوابط ساختمان سبز و طراحی بهینه ابعاد سازه و وزن فولاد مصرفی در سازه پروژه اشاره کرد.

آخرین وضعیت پروژه : در حال ساخت